This is a SEO version of Tom mall. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »OPTIMA STUDIEGUIDE 2012–2013
2
INNEHÅLL
Inledning 3 Den personliga studieplanen 3 Grupphandledarens arbetsuppgifter 3 Studiehandledning 3 Kombi (kombinationsexamen) 4 Yrkesinriktad specialundervisning 4 Närvaro – frånvaro 4 Läsårets arbetsdagar och lektionstider . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 Bedömning 5
Bedömning av inlärningen och kunnandet
Identifering och erkännande av den studerandes kunnande Ny bedömning, höjning av vitsord samt rättelse av bedömning Bedömning av specialundervisning
Bedömning av invandrarstuderanden och studeranden från olika språkgrupper och kulturer Bedömning av modersmålet och det andra inhemska språket
Lärande i arbete – LiA 7 Yrkesprov 7
Bedömning och bedömningskriterier vid yrkesprov Beslut om vitsord Ny bedömning
Wilma 8 Examensbetyg 8
Avgångsbetyg Yrkesprovsbetyg
Betyg över avlagda examensdelar och studier
Studietorget 9 Samarbete mellan Optima och hemmet 9
Ansvarsfördelning
Studerandevårdsgruppen (SVG)
Plan för trygghet och trivsel 10 Ordningsregler för studerande 10 Kontaktuppgifter 11
This is a SEO version of Tom mall. Click here to view full version
« Previous Page Table of Contents Next Page »